3. Zdravlje i blagostanje
Emocionalno-socijalne kompetencije

Program Emocionalno-socijalnih kompetencija (ESK) omogućuje polaznicima upoznavanje teorijskog referentnoga modela emocionalne i socijalne inteligencije i aktivnoga slušanja. Cilj mu je osposobiti polaznike za uspješnu osobnu primjenu socijalno-emocionalnih kompetencija i tehnika aktivnoga slušanja u osobnom i poslovnom životu. Program je bio otvoren polaznicima svih dobrih uzrasta i razina obrazovanja.

Program se u ak. god. 2023/2024. održavao u prostorima odmorišta Jadro u Solinu i Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu.

Ukupno 2 predmeta na program - Emocionalno-socijalna inteligencija i tehnike aktivnoga slušanja; Emocije u Novom zavjetu - bila su raspoređena kroz 3 vikenda:

  • 24.-26.11.2023 (Emocionalna i socijalna inteligencija);
  • 26.-28.01.2024. (Aktivno slušanje);
  • 19.-21.04.2024. (Emocije u Novom zavjetu).

Na predmetu Emocionalno-socijalna inteligencija i tehnike aktivnoga slušanja predavači su bili Gina Šparada, Katarina Ivanović, mag. theol. i Ivana Zelić, ind. dizajner.

Obrađivale su se izabrane kompetencije iz područja emocionalne i socijalne inteligencije: socijalni odnosi i teorija privrženosti, razlučivanje emocija na temelju mikropokreta, feedback grupe o socijalnim odnosima, emocionalna zrelost, interpersonalni razmak, socijalne kompetencije i rješavanje problema, boje u socijalnom povezivanju itd.

U tehnikama aktivnoga slušanja radilo se na sljedećim kompetencijama: nestrukturirana pozornost; sposobnosti verbalnog poticaja (preoblikovanje, emocionalna verbalizacija, pojašnjavanje, sažimanje/sumiranje; te kompetencijama u procesu predlaganja: polu-direktivne sposobnosti jezičnog poticaja (pitanja, sučeljavanje, interpretacija, davanje informacija), otkrivanje vlastitog komunikacijskog stila, neučinkoviti odgovori itd. Na predmetu Emocije u Novom zavjetu predavači su bili prof. dr. sc. Ante Vučković, prof. dr. sc. Jadranka Garmaz i dr. sc. Gina Šparada.

Na predmetu su se obrađivale sljedeće teme:

  • Emocije, mišljenje, jezik i izričaji tijela (1P+1V)
  • Radost - raznolikost razloga pojave radosti (1P+1V)
  • Strahovi i njihovo smirivanje (1P+1V)
  • Zavist i njezina uloga u osudi Isusa (1P+1V)
  • Srdžba i njezina opravdanja (1P+1V) T
  • uga, žalost, potištenost (1P+1V)
  • Mržnja, krutost, okorjelost srca (1P+1V)
  • Sram, stid, kajanje (1P+1V)
  • Iznenađenje i oduševljenje (1P+1V)

U izvođenju cjelokupnog programa pomagao je i student Josip Hrnkaš.

Na kraju programa, temeljem čl. 115. st. 4. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, svim je sudionicima bila izdana potvrda o stručnom usavršavanju od strane Katoličkog bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Splitu.

Gina Šparada, Koordinatorica za cjeloživotna učenja

Emocionalno socijalne kompetencije

Pin It