Silvana Dragun obrana licencijata

U četvrtak, 15. srpnja 2021., na KBF-u u Splitu, obranjen je još jedan licencijatski rad na poslijediplomskom doktorskom studiju Kršćanstvo i suvremena kultura. Doktorandica Silvana Dragun stekla je licencijat iz humanističkog područja, polje teologije, na temu Oltarni mozaik Ede Murtića u crkvi sv. Eustahija u Dobroti. Teološko-ikonografska analiza pod vodstvom mentora prof. ddr. sc. Ivice Žižića. Ispitno povjerenstvo za provođenje licencijatskoga ispita i obranu licencijatskoga rada činili su: prof. dr. sc. Ante Mateljan, predsjednik, prof. ddr. sc. Ivica Žižić, mentor, te prof. dr. sc. Branko Matulić, vanjski član s Umjetničke akademije u Splitu.

U radu Dragun donosi analitičko-sintetičku i teološko-ikonografsku analizu jednog od najpoznatijih primjera suvremene sakralne umjetnosti, oltarnog mozaika Ede Murtića u crkvi sv. Eustahija u Dobroti. Prvo poglavlje obrađuje povijesno-kulturološke i arhitektonske karakteristike crkve i svetišta sv. Eustahija u Dobroti, te njihov vrijedni liturgijski i umjetnički inventar.

U drugome poglavlju analiziraju se kultovi svetaca i bokeljskih svetaca u spomenutoj crkvi, vezani uz slike te se donosi pregled umjetničkih predmeta posvećenih pojedinom kultu.

U trećem poglavlju donose se opća obilježja likovnog opusa Ede Murtića s naglaskom na njegov sakralni ciklus. Analizira se i povijesna pozadina njegova umjetnička sakralnog stvaranja, poput spora s mostarskim franjevcima te uspješna suradnja s dobrotskim župnikom don Brankom Sbutegom koji je davao smjernice u Murtićevu osmišljavanju ideje oltarnoga mozaika u prezbiteriju crkve sv. Eustahija.

U četvrtom poglavlju se iznosi teološko-ikonografska analiza oltarnog mozaika s pregledom rasporeda njegovih raznovrsnih simboličkih prikaza: kršćanskih, svetopisamskih, kozmoloških, floralnih, faunalnih, antropomorfnih i tetramorfnih te motivom zahvaljivanja.

U posljednjem poglavlju analizira se odnos mozaika i cjeline liturgijskog prostora te se zaključuje kako se radi o uspjelom mozaiku u kojem se poštivao liturgijski kanon, i u kojem je na originalan način spojen pashalni i euharistijski misterij. Studiozan Murtićev pristup, osim suradnje sa Sbutegom, odaje utjecaj Giotta i Marca Chagalla, u kojem je, s izraženom biblijskom simbolikom i zahvalom za stvoreno, uspio postići jasnoću, stalnost i prepoznatljivost. Teološki prijepori oko njegova sakralnoga opusa i posebice dobrtoskoga mozaika ukazuju kako odnos teologije i suvremene umjetnosti može biti plodan ako je usmjeren dijalogu, potrebnoj umjetničkoj slobodi i poštovanju dostojanstva drugoga umjesto zatvaranju u rovove.

Na koncu obrane Povjerenstvo je čestitalo pristupnici na uspješnom obranjenom licencijatu i istaknulo potencijal za daljnja istraživanja.

FOTOGALERIJA

Pin It